10 vecí z môjho pohľadu, ktoré najčastejšie dostanú bazénového technika do vývrtky 

13.07.2021


1. Opakujúce sa základné chyby v starostlivosti o bazén, ktorých sa majiteľ

 dopúšťa napriek tomu, že bol na ne viackrát upozornený

Ak upozornenia majiteľ bazéna berie na ľahkú váhu, alebo ich ignoruje, uberá tým do budúcna chuť technikovi, aby mu čokoľvek ďalšie z oblasti bazenárstva vysvetlil...

2. Opakované neskoré objednanie odzimovania a zazimovania bazéna...

Až chronický problém...
Telefonát (v termíne odzimovania) majiteľa bazéna obvykle začína slovami: "Ospravedlnujem sa, viem že volám na poslednú chvíľu, len sa chcem spýtať, kedy by ste mohli..."

3. Nedôvera, ktorú nepriamo vyslovujete svojmu bazénovému technikovi

Vety typu:
"...známy to robí inak, myslíte že je to takto naozaj dobre? Ja by som to urobil inak... Volal som známemu a on to či ono nerobí a vodu má peknú... a na fóre na Facebooku ľudia písali..."
Ak to viete lepšie ako Váš technik Vy, Váš sused, kamarát alebo známy, načo volať servis...? 

4. Neustále volania a otázky počas víkendov, sviatkov, večerov, domáhanie sa komunikácie mimo pracovnej doby

5. Porovnávanie cien z e-shopmi

Podľa môjho názoru (ktorý vyplýva s rozhovorov s mnohými servisnými technikmi) servisných technikov ceny na e-shope vôbec nezaujímajú a vôbec sa nesnažia predbiehať sa v tom, aby ich ceny boli o každe euro nižšie.
Servisný technik, ktorý je napr. SZČO má dosť svojich starostí, akými sú cenové ponuky, rozvrh prác, sledovanie dostupnosti náhradných dielov, zabezpečenie technického zabezpečenia, náradia, meracej techniky...

Zvykom je držať sa doporučených maloobchodných cien.
Okrem toho netreba zabúdať, že ak Vám technik prinesie napr. tekutú chémiu v bandaskách, je to pre Vás luxus ako neplatiť poštovné, nič neobjednávať, necestovať do obchodov a napriek tomu mať prinesenú chémiu až pri bazéne či strojovni. A luxus nie je štandard. 

6. Nevhodné pracovné podmienky na prácu

Skúšali ste už dopúšťať vodu do bazéna s ½" hadicou, keď sa počas pracovného dňa pomerne ponáhľate? ..pracovať zavalený neustálymi otázkami či poznámkami? Alebo vchádzať do šachty bez rebríka iba s podloženými vecami pod nohami? Na každú prácu majú byť vytvorené vhodné podmienky. 

7. Nerešpektovanie pracovných postupov, zásad a nelogické žiadosti zákazníka

Žiadosti na inštaláciu automatického dávkovača do nevhodného prostredia, osadenie UV-C lampy alebo soľničky bez by-passu, zamietnutie výmeny starej filtračnej náplne s argumentom, že veď ešte tento rok vydrží, zámerný výber poddimenzovaných zariadení s neprimeraným dôrazom na úsporu atď...

Náš zákazník náš pán, avšak aj požiadavky by mali mať svoje rácio.

8. Upratovanie a odkladanie vecí

Predstavte si filtračný systém uložený napr. v záhradnom domčeku, ku ktorému ak sa chcete dostať na servis, musíte si najprv odložiť grill, detské hračky k bazénu, záhradné náradie, kvetináče, rozkladacie kreslá a pod.

Servisný technik nie je upratovačka. 

9. Zbytočné klamstvá či zahmlievanie

Áno, je to fakt, občas si vlastník bazéna pomáha klamstvom, možno malým, neškodným, vo všeobecnosti však zbytočným, na ktoré šikovný a skúsený servisný technik zväčša príde.   

10. Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci

Pamätáte si túto už zľudovelú hlášku? Veľmi často sa stretávam s tým, že majitelia bazéna sa nechajú zlákať na kúpu nekvalitných a lacných zariadení, od ktorých očakávajú službu ako od kvalitných a osvedčených. V momente, kedy prídu problémy a je nevyhnutná oprava či výmena, sú rozčarovaní a rozhorčení nad neustálou potrebou investícii do bazéna. Je to však ich zavinením. Následne je už hodnotené, že práca prichádzajúceho servisného technika, ktorý prichádza na odstránenie "nepodarkov" je drahá ako aj súčiastka či komponent, kt. treba zakúpiť, na rad prichádzajú negatívne emócie...