10 +1 prípadov, kedy Vám Bazén112 neposlúži

09.01.2023

1. Pokiaľ si bazén necháte zazimovať iným bazenárskym subjektom, je vysoká pravdepodobnosť, že Vám ho na Vašu žiadosť odmietnem na jar spustiť. Dôvodom je predchádzanie konfliktom, nespokojnosti a problémom, ktoré prináša takéto delenie práce. Bazenár, ktorý si bazén zazimuje by si ho mal aj spustiť, pretože platí: Ako kvalitne je bazén zazimovaný, taká následne kvalita a aj rýchlosť spustenia do prevádzky.  

2. Pracujem a dodávam výhradne svoju bazénovú chémiu, soľ a čistiacu chémiu. Používam výhradne profesionálnu bazénovú chémiu zn. Aseko a Chemoform. Nedodávam 35kg balenia, ale 5l a 20l. 

S Vami zakúpenou chémiou, soľou alebo čistiacimi prostriedkami nepracujem. 

3. Odstraňovanie poruchy alebo montáž nového zariadenia, ktoré nebolo kúpené cez Bazén112, ale cez iný bazénový eshop, príp. od iného subjektu. Aj lacné no-name zariadenia sú problémom z hľadiska náhradných dielov. Presne z tohto dôvodu preferujem používanie značiek, ktoré som obstaral a ktorých montáž som vykonal ja. Vybraný profi výrobcovia seriózne pristupujú ku kvalite, servisu a náhradným dielom, ako napr. Aseko, Elecro, Astralpool a pod. Pokiaľ ste si na e-shope zakúpili bazénovú techniku, doporučujem kontaktovať daný e-shop so žiadosťou o montáž. 

4. Riešenie reklamácie v záručnej dobe v situácii, kedy je zjavné, že porucha nastala nesprávnym používaním alebo montážou. V žiadnom prípade nebudem klamať, zavádzať ani zahmlievať u dodávateľa... Počítajte s tým. 

5. Free cestovanie na obhliadky technických problémov technológie bazéna alebo riešenie kvality vody.  Email, fotky, video vo väčšine prípadov stačia k rozhodnutiu ako ďalej... Pokiaľ nie, výjazdy sú platené - viď. cenník dopravy atď.)

6. Neposkytujem edukáciu týkajúcu sa zazimovania/odzimovania bazénov. Postupy, ktoré použí ten ktorý bazenár sú postupy, ktoré sa naučil, alebo si osvojil a tvoria jeho know-how. Všeobecné rady a postupy sú dostupné na internete, avšak postupy profesionálneho bazenára, ktorý sa týmito prácami živí často nie je možné zovšeobecniť...

7. Niekedy neviem poskytnúť súhlas s Vašim "vymysleným" postupom používania príp. ošetrovania bazéna, keď som na to vyzvaný. V týchto prípadoch prechádzam tieto otázky zvyčajne iba veľmi stručným komentárom. Nečakajte odo mňa súhlas s čímkoľvek, čo nie je v súlade s najlepšími praktikami ošetrovania bazénovej vody. Internet a bazénové fóra obsahujú nevyčerpateľnú studnicu rôznych vymyslených nápadov a postupov. (takto to stačí, veď toto je dobrá chémia, toto netreba a pod.)

8. Plnenie objednaných prác bez platby vopred, ak sa v minulosti stalo, že Vaša platba meškala, alebo bolo potrebé Vás urgovať za platbu na už vykonané práce - napr. odzimovanie/zazimovanie. Ak sa Vám takáto situácia stala, je vysoká pravdepodobnosť, že ešte pred vykonaním objednaných prác dostanete odo mňa faktúru na úhradu. Po jej úhrade Vám prídem objednanú službu vykonať. Bohužiaľ, aj takáto je realita. 

9. Práca cez víkend, cez sviatky alebo v neskorých hodinách. 

10. V drvivej väčšine neposkytujem služby pre bazény ošetrované chlórovými tabletami, teda ošetrované ručne. Som toho názoru, že takéto bazény patria do oblasti hobby bazénov a je neekonomické pre obe strany brať ich do portfólia svojich zákazníkov  -  aj vzhľadom k ich nízkej nadobúdacej cene aj k nízkej výške nákladov na oštrovanie počas sezóny...  

11. Niekedy sa stáva, že majiteľ bazéna príde s požiadavkou na servis techniky, ktorá sa používa napr. cez 15 rokov, je poškodená, alebo v žalostnom stave a už sa nevyrába, nie sú dostupné náhradné diely, oprava je nerentabilná a bez záruky dlhodobejšej funkčnosti. V drvivej väčšine by Vám každý servisný technik doporučoval výmenu za nový kus, príp. rozsiahlejšiu opravu a tak konám zvyčajne aj ja... púšťať sa do opráv "historickej techniky" je veľmi dobrá príprava na problém...